REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
CO-MEDICAL
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Wersja zaktualizowana
§ 1. Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r., poz. 633, ze zm.).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą CO-MEDICAL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako „Gabinet”)
- Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Gabinetu, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Gabinetu na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów Gabinetu, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego Gabinetu w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 2. Cele i zadania
- Celem działalności Gabinetu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu psychiatrii i psychologii klinicznej, a także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
- Zadaniami Gabinetu są:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie psychiatrii i psychologii klinicznej zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- profilaktyka z zakresu zdrowia psychicznego;
- promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
- wykonywanie innych zadań Gabinetu w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3. Struktura organizacyjna
- Gabinet wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą Centrum Medyczne Co-Medical
- W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
- jednostka organizacyjna – Psycho-Medical Poradnia Zdrowia Psychicznego
- komórka organizacyjna – Poradnia Zdrowia Psychicznego
- komórka organizacyjna – Poradnia Psychologiczna.
§ 4. Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Gabinet udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu psychiatrii, obejmujących:
- udzielanie konsultacji lekarskich;
- wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
- wystawianie recept;
- promocja zdrowia i edukacja zdrowotna pacjentów;
- Gabinet udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu psychologii klinicznej obejmujących:
- udzielanie konsultacji psychologicznych;
- prowadzenie diagnostyki psychologicznej;
- wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
- promocja zdrowia psychicznego i edukacja zdrowotna pacjentów;
§ 5. Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładzie leczniczym Centrum Medyczne Co-Medical.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 8.00 do 20.00. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie oraz w wybrane soboty, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w sposób określony w ust. 3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub telefonicznie (nr tel. 533 411 899) lub e-mailowo (pod adresem kontakt@psycho-medical.pl ). Przed każdą wizytą pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód tożsamość celem weryfikacji.
- Płatność za udzielone świadczenia następuje z góry przed udzieleniem świadczenia lub po udzieleniu świadczenia na podstawie wystawionej faktury/rachunku. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za świadczenia dodatkowe następuje po ich udzieleniu, nie później jednak niż w dniu wizyty.
- Gabinet akceptuje następujące formy płatności:
- gotówka;
- przelew bankowy;
- BLIK;
- karta kredytowa/płatnicza/wpłatnicza.
- Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań podać swoje dane osobowe w zakresie niezbędnym do weryfikacji tożsamości oraz uzasadnionym zakresem udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz prowadzeniem dokumentacji medycznej.
- Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
- rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- dokonanie zapłaty za świadczenia (w przypadku świadczeń udzielnych odpłatnie);
- wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6;
- pozytywna kwalifikacja Pacjenta;
- w przypadku świadczeń udzielanych nieodpłatnie – potwierdzenie spełniania warunków udzielenia świadczeń finansowanych ze środków publicznych lub udzielania świadczeń finansowanych w inny sposób w trybie przewidzianym przepisami prawa powszechnie obowiązującego lub na podstawie odpowiednich regulacji szczegółowych.
§ 6. Dostępność świadczeń zdrowotnych
- Gabinet organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub odpłatnie, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
- jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
- w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 7;
- w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
- w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;
- w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Gabinetu.
§ 7. Jakość świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne w Gabinecie są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych
§ 8. Dokumentacja medyczna
- Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
- Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Gabinet udostępnia dokumentację medyczną:
- do wglądu;
- przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Dokumentacja medyczna prowadzona w formie papierowej może być udostępniona poprzez sporządzenie skanu i przekazanie w sposób określony w ust. 3 pkt 4 i 5, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Gabinet pobiera opłaty w wysokości określonej w cenniku stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 9. Prawa i obowiązki pacjenta
- Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
- Pacjent ma obowiązek:
- przestrzegania postanowień Regulaminu;
- przestrzegania zasad higieny osobistej;
- przestrzegania praw innych pacjentów;
- szanowania mienia Gabinetu.
- Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
- spożywanie alkoholu;
- palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
- wprowadzanie zwierząt;
- akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
§ 10 Kierownictwo Gabinetu
- Działalnością Gabinetu, kieruje kierownik Gabinetu („Kierownik”).
- Kierownik prowadzi sprawy Gabinet i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
- Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Gabinetem oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
§ 11. Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Gabinet współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
- Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach
§ 12. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 2.07.2023.
- Data aktualizacji: 18.05.2024.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw
Kierownik Gabinetu: lek. Przemysław Kopyto
Załączniki:
1 – Cennik świadczeń zdrowotnych udzielanych odpłatnie;
2 – Cennik opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
Zał. nr 1 do regulaminu organizacyjnego
CENNIK ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
L.p. | świadczenie zdrowotne | opłata |
1 | Konsultacja psychiatryczna pierwszorazowa | 320 zł. |
2 | Konsultacja psychiatryczna – kontynuacja | 280 zł. |
3 | Konsultacja psychiatryczna młodzieżowa pierwszorazowa | 380 zł. |
4 | Konsultacja psychiatryczna młodzieżowa – kontynuacja | 200 zł. |
5 | Konsultacja pozastacjonarna (np. wizyta domowa) | 560 zł. |
6 | Wystawienie recepty | 80 zł. |
7 | Konsultacja psychologiczna | 200 zł. |
8 | Psychoterapia indywidualna | 200 zł. |
9 | Psychoterapia pary | 260 zł. |
10 | Psychoterapia grupowa/rodzinna | 320 zł. |
11 | Wydanie zaświadczenia o stanie zdrowia | 150 zł. |
Zał. nr 2 do regulaminu organizacyjnego
CENNIK ŚWIADCZEŃ DIAGNOSTYCZNYCH
TEST | Pełna nazwa | Opłata |
FCZ-KT | Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu | 200,00 zł |
NEO-PI-R | Inwentarz Osobowości | 250,00 zł |
ACL | Przymiotnikowy Test Osobowości | 200,00 zł |
MMPI-2 | Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości – 2 | 500,00 zł |
RISB | Test Niedokończonych Zdań Rottera | 200,00 zł |
WAIS-R | Skala Inteligencji Wechslera dla Dorosłych – Wersja Zrewidowana | 600,00 zł |
CFT 20-R | Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Płynnej | 200,00 zł |
MSEI | Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny | 200,00 zł |
STAI | Inwentarz Stanu i Cechy Lęku | 150,00 zł |
STAIC | Inwentarz stanu i Cechy Lęku u Dzieci | 150,00 zł |
KPD | Kwestionariusz Pomiaru Depresji | 200,00 zł |
BDI | Inwentarz Depresji Becka | 100,00 zł |
CDI 2 | Inwentarz Depresji u Dzieci | 200,00 zł |
TRE | Test Rozumienia Emocji | 200,00 zł |
CISS | Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych | 200,00 zł |
WISC 5 | Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci – wydanie piąte | 600,00 zł |
TUS | Test Uwagi i Spostrzegawczości | 200,00 zł |
TUS 6/9 | Test Uwagi i Spostrzegawczości dla dorosłych | 150,00 zł |
MFF | Test Porównywania Znanych Kształtów | 150,00 zł |
IVE | Kwestionariusz Imopulsywności | 150,00 zł |
WYWIAD psychologiczny | Wywiad rozwojowy | 200,00 zł |
Analiza dokumentacji do raportu diagnostycznego | 200,00 zł | |
DIVA-5 | Kwestionariusz diagnostyczny ADHD u dorosłych – wersja 5 | 300,00 zł |
MOXO | Badanie zaburzeń neurorozwojowych | 400,00 zł |
CONNERS-3 | Zestaw kwestionariuszy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących u dzieci i młodzieży | 400,00 zł |
ASRS | Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu | 400,00 zł |
AQ | 100,00 zł | |
zaświadczenie lekarskie z rozpoznaniem | 200,00 zł | |
CogniFit screening | Badanie przesiewowe funkcji poznawczych | 100,00 zł |
CogniFit CAD | Kompleksowy test kompetencji poznawczych | 160,00 zł |
Zał. nr 3 do regulaminu organizacyjnego
OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
l.p. | forma udostępnienia | wysokość opłaty (brutto) |
1. | Pierwsze udostępnienie w żądanym zakresie kopia/wydruk/wyciąg/odpis/informatyczny nośnik danych | BEZ OPŁAT |
3. | Kopia lub wydruk | 0,49 PLN za stronę |
4. | Wyciąg lub odpis | 14,24 PLN za stronę |
Informatyczny nośnik danych (skan) np. pen-drive | 2,84 PLN |